torsdag 30 september 2010

Tågromantik

Nu nalkas min andra natt på ett rullande tåg. Första gick bra, jag vaggades till sömn och vaknade bara till då och då när vi stannade till för att släppa förbi ett mötande tåg. Så på morgonen i Karlstad var det dags för en dusch som jag sett fram emot att få testa. I en trång toalett/duschrum, swish runt med draperiet och på med vattnet... Aaaaahh det fanns bara varmvatten , så jag fick kasta på mig vattnet och tvåla in mig fort som tusan. Så trångt att det inte ens gick ta en rättvis bild.

Sen var det brådis, snabb frukost med Mia och Emma. Och in kom hela HSB gänget från Karlstad. Och full rulle hela dagen med massa kul besök och diskutioner. Lars Andrén var och föreläste om solenergi, uppskattad föreläsning som vanligt. En riktig vitaminkick.

Hela dagen löpte på bra och vi avrundade med en god middag på stan ihop med hela gänget innan det var dags att börja rulla mot Borås, hem ljuva hem. Hoppas det blir en lika bra dag imorgon.

Nu behövs en välförtjänt vila innan det är dags för nästa morgondusch ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar